LÖRDAG/SÖNDAG

Idag har jag inte varit hemma alls. Mamma å några andra mammor höll i nån "Trimbingo" i Farstorp för å samla in pengar till min lillsyrras klass. Man skulle köpa några "bingobrickor" och sen gå en runda i skogen och kryssa för nummrena som stod på lappar som hängde lite överallt utmed vägen. :P
Och så var jag snäll och hjälpte till. ;)
Fast mitt i var jag tvungen att sticka till kyrkan, jag ska ju konfirmera mej och vi var tvungna att gå dit idag... Sen åkte jag tillbaka till mamma och nu har vi precis kommit hem.
Nu får vi se vad jag gör med ponnyerna idag, Peia måste jag ju rida iallafall men vi får se vad vi hittar på. :)

Igår hade jag Moa Balassa här! :D
Vi började med att rida Amadeus och Non-Stop. Nonne var jätteduktig, har aldrig ridit så långt på honom innan men han gick super hela vägen! :) Och Ampe gick jättefint för Moa! På ett ställe var vi tvungna att gå över en bit ensilageplast som låg över hela vägen, typ 20cm bred, då hoppade han lille gammelman haha. ;D Annars gick han fint både i skritten och traven och det såg snyggt ut med dem tillsammans. Vi galopperade inget eftersom Ampe inte har blivit riden så mycket så han är ju inte direkt vältränad för tillfället... :P

Sen red vi Noblesse och Cassiopeia! :D Jag red Nobban och Moa fick testa Peia! Det gick super! :) Vi skrittade mycket och travade bara lite eftersom jag inte vill riskera att sätta igång Nobban för snabbt och överanstränga hennes ben så hältan går upp igen. Det måste få chans att byggas upp ordentligt! :)
Så därför gjorde vi så att vi red ut till vändplatsen och sen satt jag i mitten på Nobban och så fick Moa trava runt mej på Peia och så hade vi en liten lektion haha! ;D
Det var jätteroligt att se hur Peia såg ut under ryttare, det är ju bara Malin som har ridit henne en gång innan och då var det ju så mörkt att jag nästan inte så något. :P Och dessutom visste jag ju att Malin skulle få henne att gå bra, hon är ju jätteduktig! Men att se att hon gick så bra för någon annan också! Det var riktigt kul! :D
Och Moa gillade nog henne. ;)
Men det var lite synd om henne för jag satt och tjatade på henne hela tiden typ; "Upp med tummarna!" "Slappna av i armarna!" "Korta tyglarna! Du måste våga ta tag i henne, håll ett rikigt stöd i handen!" "Ner med hälarna!" "Driv!" "Böj på armbågarna!" Slappna av i HELA armen!" Lägg inte ner handen hela tiden!" "Inte ytterhanden heller! Du försöker fuska, jag ser dej!" och liknande haha! ;D
Det var nog lite mer än lite synd om henne, det ösregnade nämligen också. ;) Men hon sa att det var okej och att hon bara tyckte det var kul. :)

Och i slutet såg det JÄTTEFINT ut! :) Hon hade en riktigt bra grundsits från början, satt som gjuten med rak rygg och fina, nertryckta hälar. :) Det var bara när Peia började sega sej för hon tyckte det var tråkigt som jag behövde säg till henne om hälarna, och då fixade hon det direkt. ;)
Hon var jätterolig att träna på det sättet också, hon lyssnade verkligen på vad man sa och hon gjorde något åt det! Om jag sa "lyft handen" så lyfta hon handen direkt, och precis lagom mycket, om jag sa "slappna av i armen" så såg man att hon verkligen försökte göra det med en gång när man sa det! :)
Hon var väldigt snäll i handen och vågade nästan inte ta i Peia i början men när jag sa till henne att korta tyglarna och sätta armbågarna i sidorna, ha tummarna uppåt och inte lägga ned handen så gjorde hon precis det, och när hon då fick en fin och mjuk men ändå stadig kontakt med munnen så såg man skillnad på både häst och ryttare. :) Superfint! :)
De galopperade inget eftersom vändplatsen inte direkt är någon ultimat plats att göra det på, men om hon kommer hit igen ska hon helt klart få galoppera också. :)

Och Peian lilla underbara flickan skötte sej jättebra! :D Hon tramsade nästan inget alls! :D Hoppas hon kan hålla sej i skinnet i fortsättningen också älsklingen! ;D

// Karro <3

Kommentarer
Postat av: Moa

Japp... jag gillade nog henne, lite förälskad faktiskt :)

Alltså, så sitter jag faktiskt med gåshud när jag skriver detta, överväldigad av alla underbara beröm från denna härliga person! <3

Tack för att du finns.

Och du, jag har så ont i rumpan! Men men, det var det verkligen värt ;)

Men med allt beröm så känns ju inte vaderna längre i allafall ;)

Tack igen, härliga person :)

2011-05-15 @ 17:41:10
Postat av: Karro

SV: Du är ju för go'! :')

Du är precis så duktig som jag skrev och lär dej jättesnabbt! Du borde satsa på ridningen istället! :)

Bara kul att du ville komma och rida med mej, trevligt att inte alltid behöva vara själv. :)

Lite ont i rumpan ska man ha, haha! ;D Men bra att vaderna är bättre iallafall ju. ;)

Tack själv! Du är gärna välkommen hit igen så ofta det går! :) <3

2011-05-16 @ 00:16:11
URL: http://ponniiebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0