STALLTJÄNST

Imorse klockan åtta hade jag stallet, nu har det kommit en till i min för hon är ny hyrare så nu är vi lika många i vår grupp som i alla andra och då går det lite fortare (: När jag kom till stallet hade dom redan fodrat klart så jag började packa höpåsar direkt. När vi vart klara med det så börrjade vi ta ut alla hästarna som hade ätit upp och fortsatte sedan med att mocka. Mockningen tog ganska lång tid men sen var det bara att sopa och så vart vi klara. När allt vart klart gick jag in och väntade på Anna, hon skulle komma klockan tolv och medans jag då väntade så putsade jag mina stövlar och Zorbas skydd. Jag hann precis klart när hon kom in i putsrummet, haha. Vi gick upp och hämtade Zorba och Madonna + Crocket för Maddi skulle med rida med oss och sen gick vi tillbaka och ryktade (: Vi red upp i skogen och sen red vi in på en stig som vi hittade fast vi kom typ ingenstans så vi vände sen och fortsatte till sandsträckan. Fy vad sanden skvätter nu när det är så torrt ute jag kunde knappt kolla upp för jag fick en massa sand i ögonen så nästa gång jag rider ut tänker jag vara först x) När vi kom tillbaka spolade jag av Zorba och torkade henne sen släååte jag ut henne i hagen igen, hon vart jätte glad och galpperade hela vägen ner till dom andra hästarna, haha :')





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0