SPRINGA

Igår så var jag i stallet lite efter sex, men då skulle jag inte rida. Då skulle jag och Amanda ut och springa. Vi sprang två varv på halenslingan (någon som vet hur lång den är?) och sen så hade vi ''back träning'' i den branta backen bakom stallet. Upp och ner tio gånger var. 

Jobbigt var det, är ju inte van vid att ha sådana pass utan brukar isåfall ut och springa för det är kul. Jag och Amanda ska iallafall ut och springa nu varje dag förutom Måndagar då vi tränar. Sen springer Amanda med innebandyn på Onsdagar så då tänkte jag springa med Maja som jag hoppas följer med oss även idag! :)

Efter all denna träningen så bytte jag snabbt om och rycktade Channis och sadlade och tränsade och tänkte ha ett derssyrpass. Det gick inte såå lyckat för hon är så stark på det tredelade bettet. Så hon stegrade lite igår och gjorde som hon ville. Jag tror att jag har blivit för ''låst'' i dressyren och går fram för fort. Jag ska testa att gå ner lite i nivå eller vad man ska säga och se om det hjälper. Annars ska jag se om jag kan hitta någon annan som har lust att rida Channi lite bara så hon tycker det är kul. Som inte har lika stora krav som jag. 

Fick även tillbaka mitt bett idag som Maja har lånat så förhoppningsvis är hon inte lika stark nu. Jag vet inte om jag ska rida ikväll eller inte. Blir det varmt imorgon så får hon vila idag för annars blir hon seg. Hon blir det när de är förvarmt och så ska hon gå två klasser lilla Channi. Så nu ska jag kolla vädret och städa lite. 




Jag kanske skulle kunna sätta upp Amanda på Channi och rida dressyr. Amanda är så snäll mot hästarna och ställer aldrig förhöga krav mot vad dom klarar av. Hon fick ju även rida Zadok åt mig någon gång, har inte koll på hur många gånger hon gjorde det. Men Amanda är duktig..
Vi får se hur det löser sig med Channi för att hon ska börja gilla dressyren och sluta ''streta imot''.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0