MINA TRÄNARE

Tänkte att jag skulle berätta lite om mina tränare! :)

Jag måste ju såklart börja med Monica Söderquist, hon har betytt otroligt mycket för min ridning! Henne red jag för i 7 år och hon har lärt mej nästan allt jag kan. Hon är helt väldigt duktig och perfekt att börja träna för om man vill lära sej rida på rikigt och inte gå på någon vanlig ridskola. Hos Monica är det mycket mer individuellt och hon vet känner ju alla och vet vad var och en behöver jobba på. På en stor ridskola blir det ju inte alls samma sak. Alla hennes barn är väldigt duktiga på att rida och det ser jag som ett bevis på att hon är duktig på att lära upp. :) Jag tränar inte för henne längre men det är för att jag varken har tid eller råd till det. Absolut inte för att jag inte vill för jag hade gärna gjort det om det hade gått! Jag ska till exempel på läger hos henne i sommar. :)

Ingen mobbar mina händer. Dom är redan mobbade. :P


I hoppning tränar jag för Pernilla Svensson. Hon är också väldigt duktig och henne har jag tränat för i 1 år ungefär. :) Hon har tränat många duktiga ryttare, t.ex. Sandra Liljegren på häst och Monicas barn på ponny mfl. Jag tycker det är super att träna för henne och hon passar mej och Peia väldigt bra. Jag vill gärna lite för mycket och träna lite för hårt och vara lite för sträng mot ponnyn. Då är hon bra på att bromsa in takten. Ponnyn däremot kan vara en liten envis åsna ibland och då är hon bra på att säga till i rätt läge så att jag vet när jag bör bli arg på henne och när jag bara ska vänta ut henne. Jag har ganska hett humör eller vad man ska säga ibland och kan lätt bli arg på ponnyn i onödan. Jag har sådan prestationsångest ibland och bara måste vara bäst, så när det ibland faktiskt är ponnyns fel att det inte går bra blir jag lätt sur på henne. Men då är Pilla superbra på att säga till att det faktiskt inte måste gå perfekt hela tiden! :)



I dressyr tränar jag för Malin Bowallius. Jag har bara tränat för henne i ca ett halvår men jag har lärt mej enormt mycket på dessa månaderna! :) Hon tränar själv för Carina Brink och i helgen startade hon t.ex. precis efter Jan Brink när hon tävlade, så ni förstår ju kanske att hon är extremt duktig? Eller ja, man bahöver ju inte vara duktig bara för att man har bra tränare (kolla på mej :P) men hon är precis så duktig! :) Hon lär ut på ett annat sätt än många andra. Hon fokuserar på ryttaren och hela ekipaget istället för bara på hur hästen ser ut och går. Eller det känns så för mej iallafall. :) Hon är bra för hon ser sådant som ingen annan ser, hon märker direkt om man gör något fel och hon vet precis vad hon ska säg för att man ska förstå vad det är man behöver ändra och vad man ska göra! :) Dessutom är hennes lektioner aldrig tråkiga, vilket många tycker att dressyr kan vara. Hon har så otroligt många olika sätt att jobba med samma sak, man gör olika saker varje lektion och ändå är det egentligen alltid "samma" saker man jobbar på! :) Det gör att varken jag eller ponnyn någonsin tycker det blir tråkigt, även om ponnyn i vanliga fall hatar dressyr och tycker det är enormt tråkigt. -.-' Men jag kan nästan förstå henne, i dressyr behöver man ju jobba! Det är ju jobbigt! Inte lika lätt som hoppning...   haha ;)


// Karro <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0