HOPPNINGEN IGÅR

Igår så började vi såklart med att värma upp, självständigt denna gången. Jag arbetade mycket volter och gjorde även öppna och skänkelviktning. Det gör jag nästan varje pass när jag värmer upp för att jag ska kunna känna på henne lite hur pigg hon är för varje dag. Jag gjorde även ökningar och minskningar i både galoppen och traven för att kunna ''fånga upp'' henne lite. Efter det var det dags att hoppa. Vi började hoppa ett räcke i trav och det gick bra, höjning och sen komme på det igen. Gick bra även då. Sen var det studs serien i hörnet och där var hon kanske lite pigg men det funkade väll. 

Sen skulle vi hoppa banan. Jag är inte van vid att hoppa Channi ute på en sån stor bana så att det blev lite fel. Vi har fortfarande så sjukt mycket att träna på. Men det är kul att veta det för då har man något att se fram emot. Vi kom förnära på väldigt många hinder, det var jag som la henne fel. Jag vet inte vilken galopp jag ska ha på henne när vi är ute. Det är inte som när vi hoppar inne. 

Men Channis tyckte att det var kul iallafall och det är ju bra. Hon hoppade allt och bjöd bra emot hindrena. 

Bilder har jag inga från idag, men jag har ovisade bilder ifrån innan

Mountain Horse Ponny cup kvalet omgång 1.


Mer bilder tar jag sen. Jag har inte bloggat så mycket nu för 
1, jag har haft mycket läxor/prov
2, jag knepar och knopar på en ny design.. kan dock inte bestämma till vilken blogg ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0