HOPPNING

Idag när jag kom till stallet bärde jag ut all mina grejer och tog på mej stövlarna sen började jag borsta Zorba. Hon hade gått en lektion innan idag så hon vart inte så himla smutsig, men jag borstade ju såklart henne ändå. Det var meningen att jag skulle ha ett svart/grått schabrak idag men Malin vart inte i stallet och det låg i hennes hylla så jag fick ha det blåa ändå, menmen. När jag hade borstat klart henne sadlade jag och tränsade sen gick ut och satt upp medans jag väntade på dom andra (: Vi skrittade tillsammans bort till sandbanan och kom fram precis när den andra gruppen vart klara. Vi fick värma upp hästarna självständigt men skulle sedan berätta hur vi hade tänkt/gjort för att hästarna skulle lyssna så bra som möjligt. Jag började med att göra mycket volter och sämpoväxlingar i traven, hon vart ganska stark så jag gjorde rätt många halter från traven också. Det funkade jätte bra så jag gjorde det en liten stund och gick sedan över till galoppen, där ökade jag henne ibland på långsidorna och kortade även ihop henne. Det gick bra och sen efter alla hade berättat så började vi travhoppa ett ganska lågt räcke, jag fick göra om det ganska många gånger för att hon fick in galopp på det sista steget hela tiden (allså, jag höll i henne för lite) men sen funkade det bra och då höjde vi lite och kom igen och då gick det bättre (: Sen hoppade vi banken upp och ner en gång och i språnget ner så vart jag inte riktigt berädd så det gick ju inte så himlans bra, haha. Jaja, vi fortsatta med att hoppa en bana på 9 hinder. Första gången jag red banan så hade jag alldeles för dålig fart och handen för långt fram så jag kom till trean sen hoppade jag om allt igen och då hade jag fått fram henne så den rundan känndes ganska okej. Nästa runda hade jag också handen för långt fram och då stannade hon på första men jag hoppade ju igen och då gick det också ganska bra (: Zorba hoppade fint och så fast jag red inte lika bra, inte alls bra men ja.

Bilder från Siri (säg till om jaag inte fick ta dom)

Amanda och Zorba
Amanda och Zorba
Amanda och Zorba

Dagens outfit :
* Grå rutiga ridbyxor från domino.
* Svart piké.
* MH ridstövlar.
* Grå jacson hjälm.
* Svart skärp.
* Svarta handskar från ullared.


Kommentarer
Postat av: Siri

det är lugnt<3

2011-05-10 @ 18:27:31
URL: http://siriandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0