DRESSYR

Idag red jag dressyr, det gick ganska bra emellan åt. Jag rider ju aldrig med martingal på dressyrlektioner fast jag ska nog ha det nästa gång, hon drar upp huvudet när man ska göra t.ex. halt och jag vill ju inte sitta och dra i henne för att kunna stanna :/ Hon drar också i traven emellan åt, men hellre det än att hon är seg. Jaja, när va hade ridit en liten stund så la vi upp stigbyglarna och så flyttade vi dom lite för skänklen, det gick bra för mej när vi gjorde det tycker jag (: Efter det red vi en ganska lång stund på två volter och bytte volt rätt så många gånger. Vi minskade och ökade volten också, det gick mindre bra idag, jag ställer henne för mycket inåt så att hon flyttar ut bogen, men det får jag öva på :) Sen red vi skänkelvikningar och även då ställde jag henne för mycket, men det gick bättre i slutet. Dom sista minuterna fick vi trava av hur vi ville i båda varven (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0