CHANIA

Idag så red jag på gympan och igår så var jag ute och gick med henne. Eller jag och Sofie skrittade lite på henne idag, visst blev det lite trav när fjöntponnyn blev pigg. Hon stegrade för hon blev rädd för allt och en gång kom hon liite högt upp så vi tappade balansen (svårt att rida två) så då trillade vi av haha. Vi satt upp igen och red tillbaka och då kickade hon, så vi trillade av en gång till. Lyckat! Nästa Tisdag så ska vi baka och bjuda klassen på tårta!

Men lilla Prima tyckte om att ta en skrittrunda och var jättepigg. Dock så var hela min klass rädd för henne och sprang iväg!? Lilla ponnyn, haha. Dom tyckte att hon var jättestor och kastade sig på marken när vi kom nära. Vi filmade de så vi har bevis ;)

Men Channi eller ''Prima'' (som jag har börjat kalla henne nu) är bara en lite c-ponny på 138,5cm = inte så stor. Men dagen har varit lyckad!



Nu så ska jag plugga lite matte, eller kolla igenom det för vi har nationella imorgon. Sen blir det att plugga fysik (som jag hade glömt bort -.-') och skriva svenska uppsats. Efter det så ska jag till stallet och mocka och sen ha teori, hem blogga kolla big brother och sen sova. Duktigt att jag har planerat ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0