SÖNDAG

jag kom till stallet vid ungefär fyra idag, Sanna och Anna var där för Sanna skulle oxå rida med oss (: När vi ryktade så stog Zorba lös i boxen för jag skulle testa och se om hon stog kvar och det gjorde hon (Y) Kanske en eller två gånger flyttade hon sej men då ställde jag tillbaka henne på samma ställe, sen tillslut när hon fattade vad det hela gick ut på så stog hon stilla resten av tiden (: Vi ryktade i kanske 40 minuter (?) sen skrittade vi bort till sandsträckan och fortsatte till ett rött hus som ligger en bit innan ängen så red vi ner i den skogen där och tillbaka till sandsträckan. Zorba var pigg och ville springa om Rebell hella tiden fast hon passade sej när han sparkade bakut ;) I skogen efter sandsträckan vart nästan hela stig täckt av lera så vi travade på de ställen där det gick och sen travade vi av när vi kom ut på grusvägen (: Hoppas att hon är pigg imon med för hon har blivit segare nu på sistonde, jag fick knappt fram henne i trav förra hopplektionen :o Men det är bara från att man har stått stilla och till skritt sen från skritt till trav som man känner att hon inte lyssnar på skänklen. När man galopperar är hon framåt hela tiden men jag ska prova som Malin sa till mej, ha olika längd på stigbyglarna från varje gång jag rider så att inte skänklen sitter på samma ställe varje gång. Eller jag har två hål längre i dressyren men jag får korta och länga dom ännu mera helt enkelt. Nog med det. När vi hade kommit tillbaka till stallet så mockade jag Zorbas box, jag behöver ju inte göra det för de andra gör ju det på morgonen men det var så grisit och annars hade hon ju behövt stå i det hela natten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0