PEIAN

Okej... i onsdes fick hon vila för jag bara hann inte rida har också en del läxor fast jag brukar försöka inte prata om det så kanske dom ska försvinna... hehe ;)

Igår skulle mamma i till stan me lillebror så dom släppte av mej och Peia i Nyboda och tanken var att om dom släppte oss vid 5 skulle jag rida henne och sen skulle pappa komma och hämta oss vid 6. Det tyckte inte Peia... x)
Hon börjar mee att kasta sej bakåt när jag ska lägga inte täcket jag nyss tagit av henne i släpen. Jag skulle testa den nya luvan ( btw hon va jättesöt i den fast ja behöver sy in öronen för hon såg ut lite som en åsna haha! ) å den gjorde väl att tränset satt lite löst för när hon kastar sej så bara kasar de av! :o
Så hon stack iväg för att kolla in dom andra hästarna på gården pinsamt eller vad? -.-'
Som tur va hade hon ju inga grejer på sej som hon skulle kunna fastna i så de va bara att ta en liten äpplebit som jag som tur va hade med mej och vänta på att hon skulle tröttna på dom andra och komma så jag kunde ta henne. Jag hade tur och hon va sugen på äpple så det tog inte jättelång tid. ;)

Sen var det dags att sadla henne. Jag hade grimman på henne för jag tänkte ta på henne tränset inne i ridhuset sen för där kan hon ju inte komma någonstans ifall det skulle hänt något. Men när jag lägger på henne schabraket bara ställer hon sej rakt upp på bakbenen -.-'
Hon gjorde det några gånger men när jag lugnat ner henne lite testade jag att lägga på henne sadlen igen. Då stod hon stilla när jag la på henne schabraket och sadlen men när jag skulle spänna fast gjorden så helt plötsligt bara stog hon på två ben igen -.-'
Så sadlen å hela skiten flög i marken. Sen var det samma sak igen med att hon gjorde det några gånger och jag lugnade ner henne men när jag la på henne schabraket och hon stod på bakbenen igen så tröttnade jag och gick upp till deras stall och frågade om jag kunde binda upp henne någonstans när jag gjorde iordning henne. :P

När jag red henne sen så gick hon faktiskt ganska bra. :) Stegrade bara några gånger men slutade efter ett tag när jag sa till henne och höll inte på å bocka och massa sånt skit. :) Haha fast hon nockade mej en gång så jag har en liten fläskläpp. ;)
Sötgumman som tur är tycker jag om henne ändå vad hon än håller på med. ;) (L)

Som Malin sa har jag haft dataförbud så det är därför jag inte har bloggat sista dagarna. :/
Ledsen att Malin får fixa så mycket med bloggen själv. :/
Men jag älskar den nya designen gör inte ni det? :D
Malin och Maja är iaf duktiga! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0