MÅNDAG

Det blev tvärtom mot vad ja skrev innan. Alltså först att träna Nonne och rida Peian efteråt. :)
Men båda gick skitbra. Longerade Nonne och red sen först lite på gårdsplanen och testade svängarna och gas och broms och sen en liten runda i skogen. ;)
Vi travade lite också och det gick hur bra som helst! :)

Sen red jag ut en runda med Peian också. Inte jättelångt för jag tänkte bara att hon skulle få röra på sej lite för jag tyckte hon verkade lite trött igår men hon va astaggad. -.-'
De va första gången i vinter som jag tyckte de va varmt nog att rida henne utan ländtäcke ute och det kanske va därför hon va så extra pigg men ändå... HERREGUD!
Hon va skitstark hela tiden. :P
Och när vi kom till vägen där vi brukar galoppera drog hon ner huvudet, bockade som satan och försökte sticka när jag kom tillräckligt mycke ur balans. Jag fick tvärnita för att hon skulle sluta bocka och sen kasta mej av för sadlen låg framme på bogarna på henne. -.-'
Haha och den brukar aldrig glida så de va inte lite hon hade bockat! ;D
Drog bak sadlen och sen satt jag upp igen och denna gången va jag noga me å hålla huvudet stilla på henne när jag fattade galopp. Sen va jag tvungen å hålla henne i hög form med riktigt mycket stöd i handen för släppte jag minsta lilla försökte hon bocka eller sticka. :P Haha fjöntponny så pigg brukar inte hon va! x)
Men jaja, jag fick ont i armarna och hon taktade typ hela vägen hem sen men de va de värt. Hon stog bara på bakbenen en gång iallafall och inte superhögt ens! :)

Så jag är jättenöjd med henne idag hon kändes superfin och det är ju roligt om hon tycker det vi gör är kul också! :)
Nu ska jag sova gonatt! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0