LÄNGE SEN...

...jag bloggade men jag har inte haft tid. De e sjukt mycket läxor som ska göras nu innan vi åker till Kina på påsklovet! Och innan det har jag varit så trött på skiten i flera veckor så låg även lite "efter" i några ämnen med uppgifter som skulle lämnats in men inte var klara och liknande. :/ Så det har varit enormt mycket nu och kommer bli det nästa vecka också. Alltså blir det nog inte väldigt mycket bloggat då heller.
Den lilla tid jag har över efter att läxorna blivit gjorda går ju till hästarna och till att försöka sova ordentligt "så jag orkar med" som mamma säger.
För nu har jag blivit tvungen att prioritera skolan och läxorna före allt annat, till och med mina älskade ponnyer. :/
Så har inte riktigt hunnit träna Peian så mycket som jag velat, men det gör inte jättemycket att hon får ta det lite lungt. Hon är ju fortfarande bara bäbis. <3

Men iallafall. Hoppträningen i tisdes gick super, hon var hur duktig som helst! Banan låg väl på 1m- 1,10 med trekombination och allt och hon bara klipper över, lillflickan. :)
Superstolt!

Sen igår hade jag tänkt åka till Amanda och rida med henne och Frida men det gick inte. Red ju med Amanda, hennes mamma och Maggan i lördes och dom tyckte väl hon såg helt galen ut. :P
Ponnyn var supertaggad men var ändå jätteduktig och kändes superfin! Hon var ju bara söt när hon höll på och tramsade och taggade upp sej. ;)
Men hennes mamma var ju inte hemma igår så hon kunde inte rida med oss. Och då ville inte hennes pappa att jag skulle komma med Peia för han trodde tydligen att hon skulle hitta på skit. -.-'
Som att jag inte skulle ha koll på henne, den lilla töntponnyn? x)
Haha, jaja sånt e livet. ;)

Men det blev att longera och rida Nonne istället. Han är verkligen jätteduktig och lär sej hur snabbt som helst! Så nu är det jag som får hålla igen lite så han fortsätter att tycka det är kul och inte för jobbigt. Plus att jag får ju inte överanstränga honom när han är så ung.

Sen efter det blev det en skritt- och trav-runda barbacka på Peia och hon var hur snäll som helst. Fattar inte vad alla ska bråka om? Herregud det är ju bara å sitta på henne, lättare ponny kan man knappt hitta. -.-'

Idag longerade jag henne lite på kvällen för det hann bli mörkt innan jag var klar med läxorna så jag hann inte rida.
Det var andra gången någonsin jag longerade henne men hon va snäll i det också. :)
Älskling! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0