DRESSYR

Efter skolan idag så gick jag och Emelie till stallet. Vi satt och pratade lite sen när hon gick och ryktade så bytte jag om hon rider en timme innan mej så jag hade inte behövt byta om då gentligen men bättre för tidigt än för sent ;) Sen putsade jag mina stövlar och gick och kollade på Ana och emelie när dom red. Zorba går ju lektion till kvart i sex och jag börjar kvart över så när hon kom tillbaka så ryktade jag henne igen sen sadlade och tränsade (: Haha, sen när jag red så "gnisslade" det hela tiden eftersom jag hade putsat mina stövlar innan, störande faktist.
¨
På ridningen så gick det ganska bra, vi red första fram sen skulle vi rida i förvänd galopp. Jag har aldrig gjort det innan men det gick bra, vi började med att komma i ett varv och sen vända halvt igenom och trav igen innan hörnet sen galopp igen och då kom vi ju på båda hållen. Den övningen gick jätte bra och jag fick mycket beröm *stolt* :D Sedan skulle vi göra det lite svårare, vi skulle fortsätta i förvänd galopp genom hela hörnet. Hehe, i början när Maria förklade tänkte jag ; herregud, vad är det för svårt med det ? HAHA, de märkte jag sen när det var min tur (; Vi började en och en när jag gjorde det så bytta Zorba galopp av sej själv och jag kunde inte byta på henne sedan för alltid när jag fattar galopp så fattar hon automatiskt rätt galopp så det blev ju lite svårare för mej.. I början sa Maria att Zorba inte riktigt fattade så jag skulle testa att komma på ena långsidan och vända in ca en meter och sedan vända ut igen. Jag provade och första gången sa hon att jag  gjorde helt rätt men hon fattade fortfarande rätt galopp då så jag red runt och gjorde halvt igen typ jätte många gånger fast det blev inte rätt iaf men Maria sa att jag är för snäll i handen och att jag inte hade riktigt tryck i galoppen så Zorba saktade av och bytte. Stackars ponnyn hon ville ju bara rätta allt, haha :') Men jag ska iaf fortsätta öva på det så vi kan det nästa gång (hoppas jag).
¨
Älskade ponny :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0