DAGEN

Okej idag har jag tävlat igen. ;) Liten klubbtävling i Osby bara. Men tredje tävlingshelgen i rad för lillflickan nu. :/ Men nästa helg ska hon få vila heeela helgen! För då ska jag kolla på Malins musikal! ;D
Haha eller ja det är ju bara på lördagen och söndagen men hon ska få vila iallafall. ;)
Sen är det inte tävling förrän vecka 14. :)

Okej nu ska jag berätta hur det gick idag! :) Jag skulle ändå dit och hjälpa till så då tyckte vi att det var lika bra att ta med henne och hoppa LD-LC när vi ändå var där. LD var bed A/A och LC bed A:0/A:0 och "klubbmästerskap".

I LD blev det ett stopp på sista i grunden och X antal stegringar. Och inga små utan rejäla rakt-upp-så-långt-det-går stegringar. Några lite innan startlinjen och några vid stoppet på sjuan. ;)
Sen efter det så var jag sur på henne så jag red henne bara i trav eller galopp och jobbade henne rejält med skänkelvikningar, öppnor, galoppfattningar, ökningar och minskningar av takten och ökningar och minskningar i steglängden både i trav och galopp. Ville få henne att lyssna ordentligt på skänkeln så att hon inte skulle komma i undertempo för det är mest då hon börjar tramsa.

Det gick inte helt problemfritt och hon stog på bakbenen ganska många gånger till men tillslut gick hon skitfint och var precis där jag ville ha henne. Mjuk och reglerbar och rytmisk och alert. Precis lagom framme och fin för både skänkel och hand.
Hon var ganska så trött efteråt och när jag var nöjd med henne fick hon hoppa krysset och sen sakta av. Då kom hon på att det var mycket roligare att hoppa än att jobba med tråkiga "dressyrövningar". ;)

Precis efter att jag hoppat av henne var det dags att gå banan tills nästa klass ( jag hade startat först av D-ponnyerna och det var storhästar efter också ).
I LC kom vi lite i undertempo på första så det blev ju lite undertempo efter också och då börjar ju ponnyn TÄNKA. -.-'
Det betyder att hon helt plötsligt tänker ut ett ställe där hon tycker det passar att stanna och ställa sej på bakbenen...
Inte jättekul för när hon står rakt upp på bakbenen tar hon tydligen typ ett steg bakåt utan att jag märker det så även fast hon tar andra hindret med en ansats på bara tre galoppsprång från att ha stått "stilla" på bakbenen i svängen mot det och sen bara blir bättre och bättre efterhand och klipper av skitfint på alla hinder så får vi bryta efter grunden för vi fick fyra fel för hon ryggade. :/
Blev lite irriterad först för jag undrade hur hon hade kunnat backa utan att jag märkte det men sen tyckte jag att om nu Anna ( domaren/banbyggaren jag vet inte riktigt hon var nog lite av varje ;) ) såg att hon backade får jag väl lita på det.
Lite synd bara för jag var himla sugen på omhoppningen hon va så himla fin i slutet... :/

Men jaja sånt är livet!
Usch vilket långt inlägg det blev förresten! x)
Det blir inge bilder heller för kameran lyckades mormor ta med sej till Göteborg. -.-'
Vi får se om det kommer några på måndag! ;)
Ni får nöja er med några från förra helgen så länge. :)






Kommentarer
Postat av: Emmie

Vet du vad jag har lagt märke till? Att du tittar ner på ALLA dina hoppbilder jag sätt xD Typ över hindret med.

2011-03-21 @ 21:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0