CHANIA + LABAN

Idag så skyndade jag mig till stallet för vi hade ju musikalträning, men jag var var ju tvungen att ha teorin. På teorin så gick vi igenom hur man sätter på fram och bak skydd och hur man lindar. Dom fattade ''galoppen'' rätt snabbt och kunde sedan linda benen själva. Det var dock svårt för dom att få det jämt lindat och så att det blir lika tryck och inte förhårt eller förlöst. Men det är ju en tränings sak.
Sen skulle jag rida Chania, jag hade inga saker mad mig så jag satt bara på mig ridskor och chaps ovanför mina jeans. Inte jättebekvämt men det funkar!
Chania var mjuk och fin, lite dragig i galoppen men det fixade sig när jag tryckte till henne. Jag red på ''pelhamet'' idag med så jag kunde få ihop henne mer så hon inte var så dragig. Det bettet funkar riktigt bra på henne, måste bara testa hoppa med det me men tänkte göra det på fredag kanske :)
Jag red ju med Maja och Laban och han var stark idag han med, så jag och Maja bytte så jag red lilla laban. Det är såå roligt att rida han :D
Han gick iallafall super när han la sin energi på annat än att springa och man måste ha såå mycket ben på den lilla hästen. Jag gillar att rida han ibland iallafall ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0