JAHA...

... det var ju hemskt vad jag var dålig på att uppdatera! :p
Malin och Channi har varit här sen i lördes och dom åkte hem onsdag kväll. Vi har hittat på en hel massa skit, som till exempel att rida 2 mil till Hästveda och tillbaka igen för att köpa godis... -.-

Tävling i lördes, midsommarcupen i Hässleholm. Vi debuterade LA (110cm) på söndagen med ett stopp in i den andra kombinationen. Det var mitt fel för vi låg helt fel på hindret och jag gav henne inget läge alls så det var nästan bara bra att hon hade vett att stanna. Annars kändes hela rundan jättebra, hon gick som en klocka och lyssnade perfekt! :) Och det kändes inte ens högt! :o Hon lyfte ju förfasen inte ens på benen! -.-'
Det kändes ingen skillnad mot att hoppa LB så det tar jag som ett tecken på att vi är redo för fler LA. ;)











Tränade dressyr för Malin med Malin i onsdes innan dom åkte hem och det lät på Malin som om hon tyckte Malin var lika bra tränare som jag tycker. Haha ni blev inte lite förvirrade? ;)
Det var första gången jag red på hackamore och det är inte jättelätt när man har en ponny som Peia som mer än gärna går med huvudet  mellen frambenen kan jag säga! Det gick i alldeles för låg form mestadels av tiden men det blev bättre och bättre så vi ska nog klara av detta också. ;)
Vi var ju med henne hos tandläkaren i tisdes och han sa att hon hade rester kvar efter vargtänderna på båda sidor och att det var svullet, så jag vill inte ha bett i munnen på henne innan det har blivit bra igen. Vi ska ner till Helsingborgs djurksjukhus igen (jäkla skitställe!) på måndag och se om den nya tandläkaren som jobbar där ibland kan fixa det. Annars vet jag inte vad jag gör! Vi tror också att det kan vara därför hon har hållt på och tramsat så himla mycket, men det återstår att se.












Hoppträningen igår är jag supernöjd med! Hon var trött och matt i hela kroppen efter att ha sovit över med Channi så många dagar och hittat på bus. ;) Men hon kämpade på jättebra! :D Hon hade en bra galopp för det mesta och det kändes ganska lätt att hitta bra lägen. När vi inte gjorde det var det antingen mitt fel eller för att hon inte ORKADE lyssna, INTE för att hon tramsade. :)
Det kändes skönt att hon ville hjälpa till och göra sitt bästa ändå så jag är riktigt nöjd med henne! :)
Idag ska lilla hjärtat få lite välförtjänt vila efter att ha gått varje dag i minst en och en halv vecka, jag minns inte exakt. Ioförsej skrittade vi bara i lördes men ändå, det var en ungefär en mil totalt så jag räknar det. ;)

// Karro <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0