HMM...

Idag var det dressyrträning och lillflickan gick jättebra. Hon har blivit bättre i formen nu och bär sej mycket bättre. Hon galopperar igenom sej med hela kroppen med bra påskjut men hon orkar inte riktigt hålla den samlade galoppen helt bra än, även om hon har fått otroligt mycket bättre styrka och kondition. Man måste vara på henne hela tiden för att hon ska kämpa på och inte börja lata till sej och fuska. Men hon har blivit så himla mycket finare att rida så det är inte sant. Vi har haft lite problem innan med att hon inte vill följa yttertygeln, hon har inte tagit stöd på den innan så jag har inte kunnat slappna av i innerhanden utan hon har hängt sej i den och jag har inte kunnat böja igenom henne riktigt, hon har inte böjt på hela kroppen som hon ska utan bara knäck till lite på halsen och sen varit helt raki bogarna. Men det går sååå mycket bättre nu! Även om jag får sitta och verkligen trycka ut henne till ytterhanden ibland när hon tycker det börjar bli jobbigt så är hon riktigt mjuk och fin resten av tiden! Jätteroligt! Och hon bjuder mycket bättre mot handen nu också.

Idag höll vi mest på med tempoväxlingar och att få dem mjuka och följsamma. Jag fick jobba jättemycket med mina händer och mitt säte för jag lutar mej gärna lite bakåt och då åker ju händerna upp. Jag fick jobba som en idiot med mina inre magmuskler för att få fram mina axlar och hålla en låg hand. Men det gick tillslut! Och hon kändes jättehärlig i munnen, i sidorna är hon lite jobbig för det är precis som om hon stänger av och ignorerar skänkeln totalt bara för att sen överreagera jättemycket när man trycker till lite extra för att hon ska lyssna överhuvudtaget. På så sätt är hon svår att rida, man måste vara tuff mot henne om hon inte ska köra med en för hon är snabb att utnyttja alla tllfällen som ges till annat än det man vill, men samtidigt är hon extremt känslig och man måste vara jätteförsiktig med henne om hon inte ska överreagera. Jag har inte riktigt hittat balansen än men jag jobbar på det! Längtar till den dag då jag kommer på alla hennes knappar, känner på mej att hon kommer bli en dröm att rida när den dagen väl kommer! <3

// Karro <3

Kommentarer
Postat av: Moa

WOW, inre magmuskler! :D Testa ligg i plankan 1 minut per dag, det kommer att hjälpa ;D Då kommer det heta yttre magmuskler :D

Kul att det känns så mycket bättre!:D Önskar att jag kunde bo lite närmre dej, så jag också kunde förbättra min ridning (nåt enormt x) ;D

2011-06-03 @ 09:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0