DAGEN

Idag var Tanja här så vi red och badade med Amadeus och Noblesse. Tanja fick inte ut Ampe i vattnet utan han gick lugnt och fint fram och stannade ca 20 centimeter från vattnet och vägrade ta ett stag till haha! Även om jag har simmat med honom innan så tyckte han inte att det passade när det var Tanja som ville det söte gammelponnyn. ;)
Inte världens finaste bild men det var den enda på honom för dagen... ;)


Nobban däremot gick glatt ut i vattnet och stog sen med vatten upp till magen och bara njöt av utsikten. Hon älskade att bara stå där och med jämna mellanrum doppa hela mulen i vattnet och sen torka av det på mitt ben... Sötponny, kan inte låta bli att älska henne vad hon än gör :') <3




Sen på eftermiddagen longerade jag Nonne en stund för att han skulle få röra på sej lite. Jag har inte haft tid så det räckt till honom de senaste veckorna så han har fått vila. Men nu är det snart sommarlov så nu ska han igång igen! :) Det har nog bara varit bra för lillkillen att få smälta det han lärt sej men nu är det dags att han får lära sej lite mer. ;)

Sen på kvällen var det dags för hoppträning med Peian igen. Vi tränar ju hoppning för Pilla tisdag och torsdag och dressyr för Malin på onsdagar nu dessa veckorna. Idag gick det ungefär lika "bra" som i tisdags i början. Peia var superduktig men jag red som om jag vet inte vad! Jag tänker för mycket, jag måste rida mer på känsla för jag kommer bara fel hela tiden när jag oroar mej för att jag ska göra det och börjar plocka för mycket i henne och fiffla med galoppen istället för att bara låta henne gå.
Men i slutet idag blev det mycket bättre!
Jag slutade tänka så mycket och det kändes som det började lossna. Jag lät henne galoppera och allt blev mer rätt. Jag vet inte hur man ska kunna skriva det här men många förstår nog vad jag menar ändå.
Det kändes som om vi började hitta tillbaka till flytet vi hade en liten tid i vintras när allt bara funkade och det var lätt och roligt att rida. Vi är iallafall en liten, liten, liten bit påväg dit igen nu verkar det som! :)
Kärlek... <3

// Karro <3

Kommentarer
Postat av: Moa

Jag sa ju att Nobban verkligen älskar dej <3 :D

2011-06-03 @ 09:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0