ZORBA

Zorba var jätte lerig idag när hon kom in från hagen, det märks att snön är borta för innan var dom ju inte smutsiga på benen tack vare snön. Jag fick sitta jätte länge och borsta på benen för att det skulle gå bort men jag tog inga skydd ändå för ifall det skulle sitta kvar grus kunde hon ju fått skav eller så :) Själva ridningen gick sådär, jag, Malin och Maja la in två bommar i ridhuset och gjorde den övningen som Malin redan har skrivit om innan när man ska korta och länga galoppen. I vanlig galopp fick jag sju galoppsprång tror jag sen skulle jag minska och öka utöver det (: Haha, några av gångerna jag kom över bommen så tog hon ett hoppade onödigt högt över som jag inte var beredd på oxå samma sak gjorde Laban oxå några gånger.
Om en kvart ska jag kolla på solsidan och sen ponnyakuten på svt play ! (Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0