ZORBA

Idag var det dressyr och efter att vi hade värmt upp i skritt, trav och galopp skulle vi ta bort sadlarna och rida barbacka för att öva mer på balansen och fördela vikten jämt och så (: Vi red oxå skänkelvikningar och galopp från skritt, skritt från galopp och galoppombyten. Det gick ganska bra tycker jag bara det att hon är så himla spetsig så man får ont i baken efter ett tag ;) Men det var skönt sen när vi tog på sadlarna i slutet då skulle vi hålla in hästarna så mkt vi kunde och sen öka igen i traven , det gjorde vi ett tag sen längde vi tyglarna lite och travade av :) Efter det tillbaka till stallet och gosade med bästaste ponnyn :) <3
Förresten så sa Maria till mej att jag måste öva på att inte ta fram handen. Jag tar ofta fram handen utan att jag tänker på det. Hon sa att jag är för snäll mot henne i handen, så jag ska försöka tänka på det nu :) Med tanke på det som Malin skrev innan om att vissa bestraffar sina hästar så är jag hällre för snäll mot hästen än att bestraffa den, inte för att jag skulle kunna göra så mot hästen men ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0