SÖNDAGEN OCH LITE TILL...

Okej jag har berättat hur det gick på tävlingen men inte om resten av tiden sen i lördes. ;)
När jag kom hem vid fyra så hade vi redan gäster hemma som skulle sova här också. De hade husvagn med sej. ;)
Jag fick fixa klart i stallet och sen försöka va lite social. Men de gick väl inte så bra med det sista jag var dödstrött efter tävlingen och inte helt frisk heller. :P

Men jaja sen sov dom här tills på söndagen och då skrittade jag en runda på Nobban och deras dotter som va typ 7-8 elr så fick skritta på Ampe. Det gick jättebra han var så snäll mot henne. :)
Jag orkade inte sitta i Nobbans pyttelilla sadel när vi bara skulle skritta så improviserade med ett schabrak, en padd och en tömkörningsgjord. ;)

Underbara lilla ponny<3


Sen på eftermiddan stack vi iväg på dressyrträning med Peia. Det gick ganska bra det också jag är nöjd med henne. Lillflickan tyckte det var jobbigt men hon försökte iallafall göra sitt bästa och tramsade sej bara några gånger och det var inte så farligt det lilla hon gjorde. :D
Har en film på det också om ni vill se? Ni får säg till! ;)
Vi jobbade på att ändra takten men behålla samma steglängd. Och att få henne att gå i en bra form och inte "gräva ner sej" när det börjar bli jobbigt. Hon tyckte inte det var jättekul direkt. ;P
Men hon kändes ändå skitfin i traven och galoppen blir bara bättre och bättre! :D
Hon börjar orka bära sej nu. :) Vi har fortfarande mycket att jobba på med galoppfattningarna och att hon ska orka bära sej i galoppen också men det går framåt hela tiden! ;D

Sen dess har jag varit sjuk och var inte i skolan på två dagar. Alltså fick Peia vila också för mamma tycker inte man ska rida om man är så dålig att man inte kan gå till skolan. ;)
Men idag ska vi se om det blir någon tid över på en hoppträning som vi kan ta. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0