TRÄNINGEN

Vi jobbade bla med övergångar och öppnor idag för att mjuka upp dem och få dem att gå bättre i rätt form och bära sej i alla gångarter. Och lyssna bättre för hjälperna.
Vi jobbade med att göra halvhalterna bara med sitsen också och jag tycker det är väldigt bra att hon lär oss rida ordentligt med sitsen! :) Har ju inte fått lära mej det ordentligt innan och man kan inte lära sej allt genom att läsa böcker om det och bara prova sej fram så. :P Ibland måste man ha någon levande människa som kan se om man gör rätt också! :)
Och Malin är riktigt duktig jag tycker om att träna för henne hon lär ut det jag vill lära mej liksom! :)

Peian var lite jobbig med sitt huvud för när hon tyckte det blev jobbigt så bara drog hon det framåt/åt sidan och sen skakade på det och drog uppp det och så. Jag försökte med att bli mjukare i händerna hela tiden men det hjälpte inte mycket. Jag tyckte det var konstigt för hon brukar ju vara världens känsligaste i munnen?
Men efter ett tag när jag hade jobbat till henne lite bättre (med väldigt mjuka händer hela tiden!) så mjuknade hon i munnen av sej själv och sen var hon väldigt fin i slutet! :)

Fick bli en gammal bild.
Bad mamma ta lite bilder idag men det var första gången jag tränade tillsammans med en tjej som heter Emma så mamma var ju tvungen att prata med hennes mamma HELA tiden! x)
Så hon HANN inte ta några bilder. :P
Lilla mamma... x)<3


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack så mycket! :)



Just nu rider jag på kimblewick, för att inte behöva sitta och dra i henne och kunna stärka upp henne lättare.

Annars så rider jag oftast på vanligt tredelat, ibland med fasta ringar, stora eller små.

2011-02-13 @ 22:36:49
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0