TÄVLINGEN

Igår så tävlade ju jag Chania LC, LB. Hon var rätt taggad men superfin på framhoppningen som vanligt. Hoppade krysset några gånger sen räcket och oxern. Ja ni vet? Testade även omhoppningssväng som lillskruttan klarade gallant! Sen så skulle vi ju in på banan. Det var ingen svår bana precis. Första hindret gick bra, andra med. Tredje slängde hon sig åt sidan men jag svängde tillbaka och hoppade de utan någon volt. Framför fyrans hinder så tyckte Chania att hon inte skulle göra mer, så hon tvärnitar ett bit innan hindret och vill visa upp lite konster, eller ja hon stegrade..och stegrade..och stegrade.
Jag bara satt där och väntade på att hon skulle bli färdig. När hon hade stegrat klart så gjorde jag en volt och fortsatte banan / grunden felfritt. Vi fick nog 12 fel i den klassen tror jag. Då var jag lite småsur på henne. Hon bara dummade sig. Men jag tänker på hela tiden om hon kanske har ont för att hon har börjat stegra så hemskt så vi ska ta dit en sån som kollar upp det.
I LBn så red jag hårdare på framhoppningen för jag var lite sur och ville att hon skulle gå bra! Det hjälpte visst för på banan så var hon först rädd för allt sen när vi började hoppa så var hon super. Hade däremot satt på mig ett par sporrar i denna klassen för att kunna trycka till lite med dom om hon skulle börja stegra (tycker inte om att piska hästarna!)
Men hon gjorde ingenting, hon skärper sig när det börjar bli högre. Likadant på träningarna. Hon var superfin! Men jag la henne fel på ett hinder så hon kom lite konstigt och hoppade rakt upp i luften och petade ner bakbommen (var en oxer)  men felfri annars. Så i den klassen fick vi 4 fel i omhoppningen men är supernöjd!
Bästa Maja var med hela tiden och hjälpte till, tur att hon var där för det var inte så många som kunde vara ''hästskötare'' annars, så svårt att hitta någon som leder när man går banan :/
Älskar min skruttponny, hon är helt klockren ! :D
(stolsits som tusan av sadlen, men bästa sadlen att hoppa i!)
Maja Persson som har fotat alla bilderna (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0