SÖNDAG

Nu kom jag precis hem från mormor. Jag har varit iväg hela dagen därför har jag inte kunnat blogga tidigare (: Jag åkte till stallet runt ett och så lämnade jag in mina ridkläder i skåpet och hämtade Zorba i hagen. Naturligvis stog hon längst ner av alla hästarna, som vanligt.. Men sen när jag kom tillbaka till stalllet så var det meningen att jag skulle byta om till mina ridkläder men Maja hade tydligen inte tid att vänta så jag fick hoppa upp på täcket och rida barbacka i mina vanliga kläder, som jag köpte igår oxå :((
Vi red till sandsträckan och hoppade den lilla grenen som var där på vägen dit och tillbaka :) Haha, ett hopp var jag påväg att ramla av för hon hoppade lite för långt innan och jag var ju barbacka, men jag satt kvar. När vi var ute på vägen igen så skulle vi rida upp för backen och sen vända för samma som igår, Malin sa att det var träd där uppe :) Precis innan galoppen upp för backen stod jag och taggade Zorba lite så hästarna bakom blev ännu mer taggade än Zorba eller jag var ju beredd så Ana fick inte stopp på Silvra och likaså Maja och Emelie, hehe men dom stannade ovanför backen sen :)
Maja och Ana skulle gå tillbaka till stallet sed för dom skulle fodra och ta in hästarna klockan halv tre men jag Jessica och Emelie fortsatte och skulle se om det var några träd och det var det inte, utom ett som har legat där jätte länge men man kommer förbi det. När vi nästan var hemma ( precis som igår ) Så låg det ett träd mitt på vägen -.- Vi funderade länge på ifall vi skulle komma förbi det, det slutade med att jessica stog och höll undan en gren när jag gick över trädet ( det var ungefär 40 cm men mkt grenar) sedan när Emelie gick över sen gick hon över själv :) När vi höll på att sitta upp på hästarna så hördes ett typ skrik och jessica blev rädd och trodde det var en älg men det var bara Maddi och Olivia x) Då visade det sej att det låg ett till träd där framme ( -.- ) Det var precis så att Olivia och Maddi hade kommit över det och dom har ju hästar. Olivia sa att ändå chansen att vi skulle komma över det var att komma i galopp och hoppa,men så stora risker tar jag inte med Zorba eftersom det var jätte mkt grenar även på det och dessutom tjocka. Ifall man skulle hoppat och hästen kommit lite snett så hade det nog inte gått så bra. Iaf så tog vi min plan B och gick rakt igenom jag vet inte vad det heter men där dom har huggt ner träd innan fast träden var ju borta bara lite stenar och grenar här och där men det gick bra :) Jag ledde Zorba tillbaka till stallet sedan för hon hade fått ( styltor ) undor hovarna av snön.
Lite lång text kanske (a)
'
Zorba som ung :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, nu fattar jag varför du hade vanliga kläder XD Såg ju er när ni kom tillbaka från ridturen och du ledde du ju Zorba så jag fick inte riktigt ihop varför du hade gått en runda med Zorba

2011-02-13 @ 22:43:07
URL: http://stallnogelid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0