PEIAN

Okej idag blev det bara en snabb runda i skogen för på eftermiddan stack vi till kristianstad på laserdome.
Det är skitkul men jaja de e inte det bloggen ska handla om. ;)

Vi red runt lite i våra fina hagar och på åkrarna där i. Hon var väldigt jobbig i början med att hon höll på och tryckte in bogen och ut med rumpan i högervarvet så hon gick på fyra spår. :/
Vi kanske får ha hit Kerstin (fysioterapeut/kiropraktor vet inte riktigt vilket) till att kolla igenom henne igen. :/
Men jaja det släppte efter ett tag och sen var hon jättefin så då skuttade vi lite över de små grenarna vi hoppade på igår. Hon verkligen älskar det! :)
Tror hon tycker det är mycket roligare när jag arbetar med henne ute i skogen också hon blir mycket mer framåt och possitiv. Vi gör ju så många olika saker då och rider ju inte bara runt på en volt hela tiden så hon tycker inte det blir lika tråkigt. :) Hon är en sådan som behöver ha något att tänka på hela tiden annars börjar hon hålla på en massa.
Så när vi först jobbar på en volt en liten stund och sen kan sticka iväg och t. ex. hoppa ett litet hinder precis innan hon tycker det börjar bli tråkigt så behåller jag ju hennes intresse hela tiden och träningen blir mycket trevligare för båda! :)
Sen är det också bra när vi rider i skogen där det inte är helt jämnt och lite grenar och stenar och sådant och inte bara på vägarna. Då får hon lära sej att kolla själv var hon sätter fötterna. Självklart rider jag inte någonstans där hon skulle kunna skada sej men om det ligger en gren på marken så får hon kolla själv så hon inte trampar på den. Jag väljer bara lättaste vägen med minst grenar på marken sen får hon hjälpa till själv att se till att hon inte trampar på dom. Jättebra koordinationsträning faktiskt, det hjälper dom att veta var dom har benen i t.ex. hoppningen sen också. :)

Vet inte om jag kommer hinna blogga alls imorgon för då måste jag rida direkt på morgonen och sen drar vi till GÖTEBORG! :D
Men vi hörs så fort som möjligt! ;D

( Och Malin: next time... ;)<3 )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0