HOPPTÄVLINGEN

Igår tävlade jag LD. På framhoppningen var hon likadan som förra gången, hon hoppade av alldeles för tidigt men det låg bara på 50 då för a-ponny var ju först. Så jag provade att komma i trav en gång för att hon inte skulle kunna hoppa av så tidigt och det funkade faktist (: Banan gick jag med Emmie men hon tyckte att jag gick för långt ut i hörnen bara för att jag gick där, där jag skulle rida, haha så hon "klagade" mest :) Medans jag gick banan så ledde Angelica Zorba (tack), när jag kom tillbaka så började jag först trava rätt mkt och sen galoppera igång henne igen och hindrena höjdes till 70 så jag hoppade kanske 2 gånger på räcket och 1 gång på oxern för jag hade ju hoppat tidigare oxå. Väl inne på banan så fick jagvänta ett tag när dom höjde så jag skrittade och travade och när hon sa " varsågod och rid " så tog jag ett varv i galopp och började hoppa. När vi hoppade det femte hindret så blev det likadant som på framridningen, hon hoppade av för långt ifrån, jag märkte inte det så mkt men men ser det verkligen på bilden (bild nummer 5). Hon stötte till bommen i landningen men den låg kvar (Y) När vi hade hoppat nummer 6 hade vi klarat grundomgången felfria (första gången för oss, hehe) Men sjuan (första i omhoppningen) så stötte hon oxå till men den stannade kvar den oxå (Y) åttan var samma som femman och jag tror att hon hoppade av lite tidigt på den ännu en gång sen jag det en rätt lång bit till nian och jag hade glömt att det var omhoppning så jag red ju inte så fort, haha :( Nian nästan ramlade hon över för hon bestämde sejtyp i sista stunden att ändå hoppa men vi klarade den och tian gick oxå bra. Vi blev alltså dubbel nolla. Då vart jag skit glad eftersom det hade gått så bra, dock kände jag mej som jag vet inte vad, när jag red. Detta räckte inte till en placering ( jag tänkte ju inte på att man ska vara snabb i omhoppningen.. ) men vem bryr sej om placering när det har gått såhär bra ? :D
'
Bilder av Maja Persson och Malin (:
Dock blev alla bilderna typ när jag höll på att landa  :p
Kolla vad långt ifrån hon hoppar :oo (som tur va, va jag med i hoppet)
När vi hade hoppat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0