HEJ IGEN!

Va ju ett tag sen jag skrev men har inte hunnit. :/
I onsdes tränade vi ju och det gick bra hon kändes fin. :) Inte helt på topp menmen hon har ju sämre dagar hon också och hon skötte sej finfint ändå! :)
I torsdes mådde jag somsagt skit igen så hon fick vila.
Igår stack vi ut en runda i skogen och red runt på typ alla småvägar inom tre kilometers avstånd. Red alltså inte så långt iväg för visste ju inte när det skulle bli mörkt men totalt red vi nog över en mil iaf. ;) Hon var jättefin och härlig att rida! :)
Letade efter några små vindfällen att hoppa över men det ser dåligt ut med det. :P Alla är antingen för stora eller för små. :/ Fast jag har några vägar till jag ska kolla. ;)
Hon fick bara några små och ett lite större ryck haha. ;) Men numera är det ganska lätt för mej att få henne att lyssna igen när hon tramsar sej. Jag bara drar runt henne åt sidan ett varv på en pytteliten "volt" när hon reser sej innan hon hinner ända upp för att inte riskera att hon går över. Om hon sen stannar och reser sej igen så vänder jag henne och backar åt det hållet vi ska tills jag känner att hon ger med sej och vill vända och gå åt "rätt" håll.
Men jag måste se till att ha en riktigt låg hand än jag backar henne annars försöker hon bara resa sej. :P

Typ såhär ser det ur när jag drar runt henne eller vad man ska kalla det.

Men jag gör inget som skulle kunna skada henne, drar till exempel inte runt henne på "volten" på halt underlag så hon riskerar att halka eller något sådant. Är faktiskt rädd om min ponny.<3
Det är bara så att om hon är taskig mot mej så är jag taskig tillbaka! Och hon tycker det är väldigt taskigt av mej att tex backa henne och snurra runt henne hehe. ;)
Och jag tycker det är taskigt av henne att resa sej och stanna och vägra gå och sånt! Alltså är det jämt! ;)
Och det funkar faktiskt! När hon kom till mej kunde jag knappt komma runt en vanlig ridbana för att hon hade bestämt sej för en plats på spåret som hon absolut inte skulle gå förbi. Hon reste sej och kastade sej och sådant. Men nu går hon som en klocka på banorna och i skogen håller hon bara på en liten stund innan hon börjar gå igen! :)
Det är faktiskt en himla skillnad på ponnyn. Jag har en film från första gången jag hoppade henne efter vi hade fått hem henne och en film från tävlingen för en vecka sen. Man glömmer hur mycket bättre hon har blivit om man inte kollar på såna gamla filmer eller pratar med någon som såg henne då!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0