FELIX & CHANIA

Igår så red jag Felix och Maja fick ta Chania. Channi var lite bråkig mot Maja haha, men annars såg de bra ut. Felix var super som vanligt. Emmie hade sagt till mig att ha mer eftergift i handen och man kunde inte klaga på det iallafall för nu hade jag nästan förmycket eftergift och red mycket med benen. Han lyssnade bra men jag tog det bara lite lugnt.
Mest skritt och trav, lite galopp. Jag tycker inte att jag har fått han så fin i traven att jag vill jobba i galoppen än. Men det kommer väll såsmåningom (om jag får fortsätta rida han när Emmie inte kan).
Jag red mycket volter i traven och ''åttor'' så att han skulle bli mjuk imed att jag ville idag att han själv skulle söka sig neråt. Det funkade och vissa bitar i traven så var han jättefin. En superponny den där ;)
Men bara så ni vet, Chania är fortfarande favoriten. Att sitta på hennes rygg slår inget just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0