DAGENS RIDNING

Idag skulle jag rida ut med Angelica, barbacka för hon hade brottom. Kul tänkte vi tills vi hade satt upp och kom på att våra hästar fungerar inte så bra tillsammans, Lisa vägrar gå fram och Chania stegrar hela tiden. Så vi kom inte så långt. Några steg hit och dit. Jag satt bara stilla och tänkte väll att hon tröttnar väll snart men det gjorde hon INTE  hon fortsatte stegra hela tiden, den bestämmda lilla damen. Jag testade att ta handen nedåt en gång för att få ''ner henne igen'' när hon stegrade, då blev hon sur och ställde sig helt rakt upp, shiieet vad läskit de var haha. Hon blev skit sur och jag hörde bara Angelica som typ pep till haha x) Angelica kunde inte fortsätta eftr vi hade stått stilla i en halvtimme (HAHA) så vi red tillbaka och jag hoppades att se Amanda i stallet och sa till Angelica att öppna dörren så jag kunde ropa in och vilken tur jag har så ska dom precis rida YEES! Hästar som gick framåt tänkte jag. Men Chania hade redn fattat att om hon stegrade så gjorde jag inget så hon fortsatte och det var nära att hon gled ner för backen :s Maja fick komma och ''blockera vägen'' för henne så hon inte hade något val. Hon stegrade så fort vi stannade sen men Amanda fick ta tag i tyglarna och hjälpa mig fram. Det funkade och på tillbakavägen var hon jätteduktig (det fanns ju mat i krubban när hon kom hem ;) Hon var heltaggad men de är bara kul. Tog det lugnt för hon bara bockade lilla skruttan. Det var dagens ridning.
Fotade även i hagen idag, älskar att fota i hagen. Alla hästarna är så gulliga och ska komma fram och ''provsmaka'' kameran och vill kolla vad man gör, Chania är med mycket trevligare när jag tillbringar så mycket tid i hagen. Hon tar mig mer som en kompis och ger mig mer respekt och värkar tycke om mig mer vilket är superkul. :D
Sötponny!
Tänk att denna underbara varelse är min, ofattbart!
Inte världens bästa bilder, men jag kan aldrig tröttna på att kolla på bilder på Chania <3
Någon som har något tipps på hur jag kan göra när hon håller på och fjöntar sig får gärna slänga in en kommentar ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

när hon reser sig kan du slå spöet i huvudet på henne.. (jag vet att den metod inte är så populär, inte av mig heller) men min tränare gjorde detta på min pålle när hon red henne, hon reste sig jätte mycket i början, men det räckte med att hon gjorde så tre gånger. Hon reste sig inte en gång på tre år efter det...



Sen har jag hört att man ska välta hästen om den inte slutar att stegra sig.

Vet att båda sakerna är väldigt drastiska, men det är faktiskt de vanligaste sakerna jag hört man gör för att få hästen att sluta stegra...

2011-02-13 @ 21:57:14
Postat av: Anonym

när hon reser sig kan du slå spöet i huvudet på henne.. (jag vet att den metod inte är så populär, inte av mig heller) men min tränare gjorde detta på min pålle när hon red henne, hon reste sig jätte mycket i början, men det räckte med att hon gjorde så tre gånger. Hon reste sig inte en gång på tre år efter det...



Sen har jag hört att man ska välta hästen om den inte slutar att stegra sig.

Vet att båda sakerna är väldigt drastiska, men det är faktiskt de vanligaste sakerna jag hört man gör för att få hästen att sluta stegra...

2011-02-13 @ 21:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0