BOLLERUP

Jag var somsagt i bollerup och testade på derar naturbruksgymnasie inriktinig häst (tror jag det var). Vi var där vid ca halv sex på Söndagskvällen och blev mottagna av en tjej som hette Mimmi, hon gick i ettan och det var hennes klass vi skulle följa under dagarna vi skulel vara där. Det var jag Maja och Anna som var där.

Vi släpade upp all packning på rummet vi hade fått, det låg ovanför matsalen. Sen så fick vi göra vad vi ville den kvällen. Först så packade vi upp och bäddade såklart och sen så gick vi till Cornelia för att hälsa på. Cornelia bor i äpplet (alla husen har olika namn). Det var roligt att kolla runt lite och träffa lite folk även om det bara var Cornelia som pratade. Sen helt plötsligt så började Cornelia prata om ''bönderna'' och att det var traktorvecka, vad det var fattade självklart inte vi. Men det stod en traktor där ute och den skulle självklart Cornelia köra haha. Men hon hittade inte nycklen som var gömd någonstans på den.
Dom berättade att ''bönderna'' var ute och körde traktor på kvällarna (varför vet jag inte) men aja det var traktorvecka. På kvällen runt tolv så satt jag och Maja i fönstret och kollade så kom det en massor traktorer och då ringde Cornelia. Dom hade varit ute och kollat och passade på att kika in. Hon hade med sig Oskar (tror han hette så?) och dom stannade och pratde med oss en stund. Sen ''ett tag'' efter dom hade gått så somnade vi.
Nästa dag började vi rätt sent vid typ halv elva, minns inte riktigt viken tid det var. Så vi gick ner och åt frukost tillsammans med Mimmi. Efter frukosten bytte vi om till stallkläder och sen bar det av mot stallet. Det är en liten bit att gå, inte särskildt långt men ändå en liten bit. Det blåste så fruktansvärt mycket så de är sjukt, var ju nästan så man flög iväg :s. Väl inne i stallet så valde alla eleverna hästar för dagen började med ridning. Sen följde vi med bort för att hämta dom. Sen efter det så ryktade, sadlade och tränsade dom hästarna för lektionen. Vi gick in i ett uppvärmt rum med glasrutor så vi kunde se båda lektionerna (dom hade två ridhus som satt ihop). I ena ridhuset hade dom hoppning (halva gruppen) och i andra ridhuset hade dom dressyr (halva gruppen). Alla var jätteduktiga.
När lektionerna var färdiga så var det lunch och vi gick för att äta igen, dom äter typ hela tiden där haha. Sen var det körning som stod på schemat. Jag (och Maja + Anna) trodde att vi bara skulle titta på även nu men det skulle vi visst inte, vi skulle hoppa upp där bak på vagnarna. Jag kom med två jättetrevliga personer och sjukt duktiga var dom för det var en riktigt stark häst. Tillslut gick han jättefint. Man frös om händerna när man stod där annars var det jättekul! När körningen var färdig så var det mat igen haha. Efter det så var de lite hästvård och det handlade om att linda rätt och var faktist både intressant och kul, dom sa mycket som jag inte visste (Y). Men vi vågade inte linda sen när man själv skulle träna på det för då skulle vi varit tvugna att ta ut en häst och vi visste ju inte hur hästarna var / betedde sig så vi kollade runt på dom andra istället. Alla som går där är så glada och trevliga och det är en jättebra stämning. Duktiga är allihopa med. Sen gick vi till vårt rum och gjode iordning oss lite och sen skulle vi äta igen (!?!?!) aja, man är nog aldrig hungrig där iallafall. Jag åt lite vid varje måltid för jag var proppmätt!
Sen gjorde vi inte så mycket förens jag och Maja fick för oss att gå ut lite senare och kolla runt lite på egen hand, Anna ville inte följa med. Då så kom det MASSOR av traktorer, säkert runt 15 stycken :o Vi gick bara vidare men då svängde dom tillbaka dit där vi gick haha. Sen svängde nästan alla in på ''gården'' och ställde upp men det var en som skulle någonannanstans som ''följde efter oss'' och han som satt i vända sig om och kollade efter oss väldigt konstigt. Alla kollade på ''praktikanterna'', hehe. Likaså i matsalen, man fick rätt mycket uppmärksamhet.
Dagen efter det så gick vi på vanliga lektioner och dom hade faktist mycket roliga lektioner där, speciella. Tror att jag ska söka dit. Både roligt och mindre roligt för jag vill inte skiljas från mina vänner här hemma :/
Lite bilder som jag tog, kunde dock inte ta några där ute för det blåste så mycket hela tiden.
jag och Annas ''nya pojkvän''
Här var några bilder, har ju somsagt bara bilder inne i rummet, och en film men det var inte så stort intresse om den? Hahaha, det gör inget om jag ''slipper'' visa den för den kan vara rätt pinsam. Men rolig, så jag gör ett nytt försök vill ni se den så skicka en kommentar. MINST 10 kommentarer för att jag ska lägga upp den (:
Det var lite om Bollerup, har ni några frågor så är det bara att ställa dom med så ska jag försöka svara på så mycket jag kan.

Kommentarer
Postat av: Mimi

Ladda upp videon :D <3

2011-02-17 @ 19:54:09
Postat av: Maja

Ladda upp videon!:)

2011-02-17 @ 20:52:05
Postat av: MAJA PERSSON

LÄGG UT VIDEON :D

2011-02-17 @ 22:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0