TÄVLINGEN

Tävlingen gick superbra! :D han kändes mjuk och fin och var pigg och framåt. Jag började med att varma upp med mycket volter och tempoväxlingar innan jag skulle in på framhoppningen, där hoppade jag lill krysset 2 ggr räcket en gång och oxern 2 ggr sen kändes det bra där. Jag galopperade även på framhoppningen och han var taggad så han hade stor och fin galopp där ! :D

inne på banan så var det mycket att kolla på, (det var ju ändå vår första tävling tillsammans) Han kollade lite på allt möjligt och sen fick vi startsignal. detta var i 70 klassen. jag kom på första hindret och ländade lite vingligt, och han inte få upp farten till 2an så det blev ett stopp. Helt mitt fel! Vi fortsatte banan igenom och fick ett riv med på 6;an för vi kom i fel galopp. Jag valde ett göra omstart och då kom vi felfritt och han var superfin då, mycket mer frammåt och pigg.

Andra klassen 80cm kändes han med jättefin hela rundan men jag gjorde samma fel här med på samma hinder, jag kom i fel galopp till 6;an så vi petade den bommen. Han var inte så trött efter även den rundan så jag gjorde omstart en gång till och då saktade jag av till trav och fattade rätt galopp och då hoppade han ju såklart ;)

Det blev 2 rosetter hem från första tävlingen med bebis, den hästen kan gå långt! :D

 

Här kommer bilder från tävlingen ;)

 

här hade vi precis sadlat och tränsat..

Framridningen..

nya tränset :D

framhoppningen..

fråga mig inte vad jag gör för min ? :o

på banan..

80cm

detta hindret var lite högre än vad det skulle vara men de var inga problem för Amoro :D (jag vet att bilden är suddig men ändå)

det var rätt stökigt i transporten när vi åkte hem x)

 


Kommentarer
Postat av: Mimi

grattis :D <3 jätte fina bilder <3

2010-09-26 @ 10:46:50
Postat av: nathalie

Grattis Malin!.. va det pay and jump ? :)

2010-09-26 @ 11:13:57
Postat av: amanda johansson

fan vad fina ni är malin

& d nya tränset as fint ! <3

2010-09-26 @ 22:05:44
URL: http://aamandastyle.blogg.se/
Postat av: Anna

är det en d-ponny? :)

2010-09-28 @ 13:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0