Del 1

Vi skrev ju innan att vi tänkte göra enskilda inlägg om hästarna som vi har haft, så nu börjar jag med det ;)

Som sagt jag började hyra Bella den 31 mars 2009 . Jag minns att första gången jag red henne på lektion med hyrarna så var det hoppning :) Lilla Bella hade kanske bara hoppat 20 cm hinder innan ? x) Men ja det gick bra och jag hoppade kanske omkring den höjden . Lördagen den 4 april var den första gången jag red ut med Bella på en skogsrunda :') Jag fick inte rida så långa rundor med henne för hon hade ingen kondis. Men efter ett tag gick allt bättre och bättre och jag började hoppa 30-50 hinder med henne och rida längre rundor eftersom hennes kontition blev bättre . Jag minns på den första gymkhanan jag hade med Bella, hon tyckte det var jätte kul och sprang till och med om en annan häst och hon är ju bara en lite shettlandsponny :p Sen skulle vi hoppa ett hinder och Karoline satt det på 60 cm och sa : Bella kommer nog inte hoppa det men vi får väl se. Ja tillslut blev det min tur och jag galopperade mot första hindret och hon hoppade det ! :) Alla som satt på läktaren började applådera för så högt hade hon aldrig hoppat innan ((: Min första tävling med Bella var den 24 maj 2009 hemma på en klubbtävling . Jag hade anmält mej till en 30 centimeters klass . Jag tror jag startade som nummer 7 :) Vi hoppade 1a, 2a och 3e hindet superbra ! :) Men när jag kom till 4an så tänkte hon stanna jag tror hon ville bajsa men jag skänklade bara på henne och så hoppade hon den med ;) Efter det gick restan av hindrena oxå bra . Eftersom det gick så bra ville jag gärna starta en klass till men nästa klass var 50 cm och så var det oxrar med i den och Bella då aldrig hoppat en oxer "/ men klassen efter 50 cm så kom det förenklad LD och det hade blivit 40 cm för Bella efter som hon är a-ponny . Jag gick och pratade men Karoline och hon sa att hon kunde ta bort oxrarna till Bella så vi hoppade en klass till :'D Denna gången startade jag först ;) Denna klassen gick lika bra som den andra om inte ännu bättre ;) Dagen slutade med två rosetter ! =) Det var min fösta och sista tävling med Bella :'( Jag saknar ju henne idag men jag är ändå glad att jag fick en annan ponny sen så jag kunde utväcklas :) Jag rider Bella lite ibland ändå :) (Y)

Jag har inte hittat min bilder på Bella ännu men dom kommer någon annan dag ;) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0