AMORO

Nu har jag precis ridit Amoro, han är super! Började men att skritta fram i ett rätt bra tag och sedan travövningar för att få han mjukare i sidorna, och jag lyckades för han lyssnade på mig :o såhär bra har han inte lyssnat innan, så han var jätteduktig! gjorde volter och så böjde jag han in åt mitten när jag skrittade och travade för att få han till att mjukna, jag har även testat skänkelviktning och idag så gick han super på det med! Galoppen som inte brukar gå bra gick med bättre än vanligt och han var faktist pigg idag, eller iallafall när han fattade att han skulle få hoppa. Jag tog bara några skutt på ett räcke 60 började vi på och jag tror de slutade på 80-90 någonting, han är så duktig och hoppar allt, efter jag hade kommit på hindret några ggr så fortsatte jag på markarbetet och det var bra för att han var piggare då så det gick superbra! Det ända jag kan sätta fingret på att jag behöver träna på är att han inte ska skjuta ut bogarna i volten :) Nöjd som tusan med dagen!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0