RIDNING CHANIA

Idag tänkte jag sätta igång Chania på riktigt!
Jag red i ridhuset och värmde upp länge i skritt, gjorde mycket öppna och skänkelviktning. Hon var jättefin men behöver jobba mycket i vänster varv så hon blir lika bra som i höger. Jag började trava när Jessica och Emelie kom in, och hon studsade ju nästan på stället lilla skruttan -.-
Ibland tror jag att allt bara är hopplöst och att vi ska skita i tävlingar mm och bli skogsmulle ;) Hon vägrade vara samlad utan skulle bara springa dit hon ville och det skulel gå snabbt, fick hon inte gå dit hon ville stegrade hon och fick hon inte springa snabbt kickade hon. Tur att hon inte stegrade när Jessica och Emelie kom in så de smittade av sig på deras hästar, haha.
Men jag jobbade och jobbade och tillslut så hade hon tillochmed sina fina stunder i galoppen så jag får väll vara nöjd de är ju ändå första passet efter vilan ;D
Channi älskar att äta snö ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0