LUCIASHOW I OLOFSTRÖMSRIDKLUBB

Showen började som vanligt med kadrilj för hyrarna med storhäst. Efter kadriljen var det agillity hundarna mot shettisarna. Jag var med där med Sally, min farbrors hund som jag brukar träna för han orkar inte det med sin rygg. Det var jag & Sally och Jessica & Albin på samma lag, det skulle vara Maddi & Celeste med men hon var ju så ung så när vi tränade så fattade inte hon vad man skulle göra så dom hoppade av. På shettislaget var Amanda & Bella, Ana & Skrutten och Celina & Lukas. Haha, fast så ville ju Lukas inte lyssna på Celina utan drog iväg i all världens fart och sket i vad Celina tyckte och tänkte. Han hade sin egen lilla show och galopperade runt och bockade och hade sig. Han tyckte det var kul iallafall.
Mitt lag/hundarnas lag vann allt för Lukas fattade inte att man skulle snabbast runt banan för han hade ju somsagt sitt egna rejs ;)
Efter det så byggde vi om banan och sa var det gymkana mellan några hyrare/privata (: Där vet jag inte hur det gick för jag sprang för att göra iordning Channi, sen vet jag inte ifall det var något där efter men förmodligen typ årets skötare?
Sen var det iallafall paus i 15 min och hela publiken bombaderade caféterian, hehe. Sen var det att släpa fram alla hinder till maskeradhoppningen, detta året tyckte jag att alla var superbra utklädda! När allt var fixat gick jag och hämtade Chania och gick för att rida fram men lilla ridhuset var ju typ fullt av alla som var med på maskeradhoppningen men jag red på en av de stora volterna och det funkade bra.
Ellen och Maja vann utklädnaspriset och Josse och Pau vann hoppningen, grattis till er!
Efter det så pyntade dom av hindrena lite och så var det vår tur att göra vårt nummer ''polis och tjuv'' det gick väll sådär. Ana skötte sig utmärkt och början av vårt nummer blev perfekt! Ana skriker ''HJÄLP någon har tagit min väska!'' Då släcks ljuset och Amanda rider in med en väska och ficklampa i handen, det sätts även igång musik. Då skriker Ana igen '' polis, polis'' och så rider jag och Maja in i full galopp efter Amanda, vi hade pannlampor. Vi skulle jaga Amanda typ men Channi tyckte att det var bättre att ligga i rumpan på Zorba hela tiden x)
Vi hoppade en bana och sen så stannade vi och Amanda sa ''Nästa gång tar ni mig inte'' men det var ingen som hörde det för dom STÄNGDE INTE AV MUSIKEN I SEKETERIATET! Då blev man lite smått sur. Nu hade Ana gått fram och hade med sig ett stort knäckebröd och en räkost och så börjar jag och Maja sjunga ''thats the way aha aha we like it aha aha'' haha för vi hade ju fångat Amanda och de gillade ju vi ;) Sammtidigt la vi till Ana och räkosten som en kul grej, fattar ni? Som reklamen med bebisen ni vet, anna gjorde sådär med armana med ;)
Vi red ut i full galopp och skrek poliserna M & M gjorde det igen. (Maja & Malin)
Därefter var det nog klubbmästare och sen var det lucian, jag sprang runt som en galning i stallet och letade efter Marlons sadel men hittade den inte så jag fick ta Karolines dressyrsadel. Fick veta sen att hans sadel var på laginng och det var ju såå bra att dom hade sagt det till mig. När jag hade kommit upp och fixat mig så red vi för alla andra var ju redan färdiga. Vi sjöng alla låtarna och sen läste jag min vers och jag kom ihåg den :D (Y)
Ja, det var jag som var lucia framröstad av klubbens medlemmar. Jag fick ett fint silverhalsband ingravetat, Malin lucia ork 2010 (:
Efter det var showen slut. Jag tyckte att det blev lycket ännu ett år, jag bara älskar orks lucia shower :D
Jag har några bilder man alla är dock dåliga menmen, jag lägger upp som iallafall ;)
Jag, Marlon och Olivia
Här delar orks ordförande Zelko ut halsbandet
Min lucia krona
Min och Majas tröjor till ''polis och tjuv'' (Malin+Maja)
Våra ländtäcken, tyckte att dom var häftiga :D
och min katt tyckte att luciakronan var intressant så hon får med vara med på en bild
Så Karro nu får du med ta och göra ett inlägg om din luciashow :D

Kommentarer
Postat av: My

Asså förlåt Malin men jag fattade inte ett skit av ditt polis nummer..jag sa efteråt till Gunilla som var med mig..vad gjorde dem? Hon bara jag vet inte,sjöng typ x) Vem gjorde fikat som ni sålde förresten?

2010-12-15 @ 12:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0