GÄSTBLOGGNING

Hejsan alla!

Nu ska jag gästblogga här på ponniebloggen.

Jag kan ju börja med att jag heter Jessica och är 14 år och hyr en ponny som heter Millandora. Millandora är en C-ponny skimmel , som jag har hyrt i ett halvår nu. Mitt mål med Millandora är att tävla LB och detta tävlingsåret vill jag iallafall nolla en grund i LC, gärna omhoppningen med ;).

 

Men jag har ochså planerat att köpa en egen ponny som gillar att hoppa så jag kan börja tävla på riktigt. På fritiden är jag oftast med kompisar och på helgerna är jag i stallet, jag är även där ibland för att hjälpa eller fota Malin. Jag har även ridit Channi några gånger, men har även tackat nej några gånger för ibland är den hästen galen! Jag och Malin brukar irda tillsammans och vi brukar även leka, haha skojja bara ;) Malin är även kär i min hund, Albin. Han är söt som en sockerbulle. Jag har kännt Malin sen i sommras (på riktigt innan så hade vi väll träffats någongång sådär) och nu är vi väldigt nära vänner och de är jag glad för.

 

Vi träffases på ett konstigt sätt, Malin red Queenie innan. Den fina skimmlen ni vet? Jag var intresserad av att köpa henne så när Malin frågade i sommras om jag ville följa med för hon hade hand om dom när familjen var på Öland. Jag åkte hem till Malin (och vi vågade knappt prata med varandra). Men efter ett tag så sprack Malin och pratade på som om vi kännt varandra hur länge som hällst. Då började jag med prata. Vi åkte till Queenie och jag bler förälskad, en sån fin ponny! Vi släppte ut hästarna och mockade åt dom sen åkte vi hem. Jag följde med henne dit varje dag tills dom kom hem från Öland. Jag ville köpa Queenie hon var så fin!

 

Jag och Malin började umgås mer och mer och Malin hade precis köpt en egen ponny, Kantjes Zadok. Jag säger er bara att en sån fin ponny får man leta efter, en riktig drömhäst. Det var min favorit och jag var ledsen när han såldes för då skulle ju inet jag få rida han mer. Men han fick det bra att komma till Malin. Jag vill köpa en ponny som är så lik Zadok som möjligt för han är min drömponny somsagt. Både ridmässigt och utseendet.

Det var lite från mig, hoppas att jag får gästblogga någon annan gång till på denna fina bloggen.

 

Jag och Millandora

 

Millan

 

och finafina Zadok

 

och föresten gott nytt år alla läsare!

Kram Jessica! :)

 

 



Kommentarer
Postat av: Systrarna Konforta

HAHAHA!:D ALBIN(<3) ÄR VÅR!!!!!

2011-01-01 @ 20:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0