CHANNI

Idag red jag barbacka, och tränade mycket trav övningar. Jag värmde upp mycket i skritt (de behövs nu när de är kallt) och gjorde skänkelviktningar och öppna och volter. Efter de började jag värma upp i traven, försökte arbeta henne lång och låg och avslappnad, det gick rätt bra faktist. Efter ett tag i traven så kortade jag tyglarna lite så hon fick höja upp huvudet. Gjorde öppna på långsidorna och volter i hörnen och halt vid A & C. Det gick rätt bra. I galoppen var de kallabalik så jag galopperade inte så mycket. Bara lite på mittvolten i båda varven. Jag MÅSTE arbeta mer med galoppen men när traven går så bra så glömmer jag, men imorgon så ska jag inte glömma! Ska se om någon kan fota imorgon så ska jag rida ute på banan med sadel, haha jag rider knappt aldrig med sadel längre nu efter hennes vila.
Här kommer en bild från igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0